Βενεζουέλα, εξελίξεις, κατάσταση, γνώμες

Συντονιστής: Captains

Απάντηση
Redoctor_33

 a1greece
Reactions:
Δημοσιεύσεις: 727
Εγγραφή: Τρί Δεκ 31, 2019 4:15 pm
Προειδοποιήσεις: 0

Τετ Απρ 01, 2026 10:24 am

@pericles

Έχεις εικόνα για το πόσο αυτόνομη είναι/θέλει να γίνει λατινική Αμερική από ΗΠΑ/ΕΕ;

Η Ισπανία είναι εκτός ευρωπαϊκού συστήματος ενέργειας και γλυτώνει το πανάκριβο ρεύμα.
Και πρώτη πρώτη διαχωρίστηκε από τις ειρηνευτικές αποστολές του peacemaker.
Το Μεξικό επίσης προσπαθεί να αυτονομηθεί αρκετά και να μειώσει τα θέματα με τη ντόπια μαφία.
Κολομβία κι αυτή πρώτη φορά μη φιλοαμερικανος πρόεδρος.
Βενεζουέλα οκ συνθηκολόγησε με peacemaker.
Σε άλλες χώρες έχουν βγει πιο φιλοαμερικανοι/"δυτικοί" αρχηγοί κράτους πχ Εκουαδόρ, Αργεντινή αλλά μεξικο-κολομβια +/- Βραζιλία είναι πιο κεντρικοί παίχτες για πιθανή αυτονομία από ΗΠΑ ενώ το πείραμα της Αργεντινής βασίζεται σε καθαρή φούσκα/δανεικά

Άβαταρ μέλους
Giwrgos_AEK

allstar
Reactions:
Δημοσιεύσεις: 3001
Εγγραφή: Παρ Σεπ 16, 2016 12:16 pm
Αγαπημένη θέση: PF
Αγαπημένη ομάδα: Aek
Προειδοποιήσεις: 0

Πέμ Ιουν 25, 2026 3:21 am

Διπλός ισχυρός σεισμός 7,2 και 7,5 Ρίχτερ στη Βενεζουέλα:



Άβαταρ μέλους
Coach Periklis

allstar
Reactions:
Δημοσιεύσεις: 4996
Εγγραφή: Τρί Μάιος 27, 2014 3:03 am
Τοποθεσία: Νέα Φιλαδέλφεια
Αγαπημένη θέση: SG
Αγαπημένος παίκτης: Σπανούλης , Kobe Bryant
Αγαπημένη ομάδα: Olympiacos
Προειδοποιήσεις: 0

Πέμ Ιουν 25, 2026 3:56 am

Giwrgos_AEK έγραψε:
Πέμ Ιουν 25, 2026 3:21 am
Διπλός ισχυρός σεισμός 7,2 και 7,5 Ρίχτερ στη Βενεζουέλα:

Ήταν φρικτό παιδιά, δεν έχω ξαναζήσει τόσο έντονο σεισμό :cry:

και εννοείται μια τέτοια χώρα θα είχε δυστυχώς σκηνικά ΑΘήνα 1999. Δύσκολη μέρα :cry:
Redoctor_33 έγραψε:
Τετ Απρ 01, 2026 10:24 am
@pericles

Έχεις εικόνα για το πόσο αυτόνομη είναι/θέλει να γίνει λατινική Αμερική από ΗΠΑ/ΕΕ;

Η Ισπανία είναι εκτός ευρωπαϊκού συστήματος ενέργειας και γλυτώνει το πανάκριβο ρεύμα.
Και πρώτη πρώτη διαχωρίστηκε από τις ειρηνευτικές αποστολές του peacemaker.
Το Μεξικό επίσης προσπαθεί να αυτονομηθεί αρκετά και να μειώσει τα θέματα με τη ντόπια μαφία.
Κολομβία κι αυτή πρώτη φορά μη φιλοαμερικανος πρόεδρος.
Βενεζουέλα οκ συνθηκολόγησε με peacemaker.
Σε άλλες χώρες έχουν βγει πιο φιλοαμερικανοι/"δυτικοί" αρχηγοί κράτους πχ Εκουαδόρ, Αργεντινή αλλά μεξικο-κολομβια +/- Βραζιλία είναι πιο κεντρικοί παίχτες για πιθανή αυτονομία από ΗΠΑ ενώ το πείραμα της Αργεντινής βασίζεται σε καθαρή φούσκα/δανεικά
@Redoctor_33 χίλια συγνώμη δεν το είδα ποτέ αυτό το σχόλιο

Δεν είμαι και μεγάλος γνώστης. Εγώ βλέπω ότι επί Τσαβες επιχειρήθηκε μια ρίξη με τη "Δυση" που ήταν βαθεια ιδεολογική

τώρα βλέπουμε μια προσπάθεια που δεν αποσκοπεί στο να αποκοπούν, αλλά να είναι ισότιμοι παίκτες και όχι δορυφόροι. Οκ λογικό προφανώς, αλλά ξέρεις, είσαι όσο αυτόνομος είναι η οικονομική δύναμη σου . Και το ντολαρ είναι ακόμα ο βασιλιάς, όπως και τα λεφτά που φέρνουν πίσω στη χώρα οι μετανάστες από τις ΗΠΑ, οπότε τι να σου πω....Δε νομίζω ότι θέλουν να είναι εντελώς αυτόνομοι ή να μπορούν δλδ. Είναι πιστεύω σε καλύτερη θέση κάποιες χώρες να παίξουν το παιχνίδι με δυνατότερα χαρτιά (πχ Βραζιλία είναι ισχυρή)

"ο Ολυμπιακός δεν αγοράζεται, είναι κάτι τεράστιο, είναι μία ιδέα"
Άβαταρ μέλους
Giwrgos_AEK

allstar
Reactions:
Δημοσιεύσεις: 3001
Εγγραφή: Παρ Σεπ 16, 2016 12:16 pm
Αγαπημένη θέση: PF
Αγαπημένη ομάδα: Aek
Προειδοποιήσεις: 0

Πέμ Ιουν 25, 2026 5:01 am

Ο Τσαβες να πουμε ανεξαρτητως ιδεολογιας ήταν και εντονα λαικιστης. Γνωριζω ατομο απο βενεζουελα (γυναικα ενος φιλου) που μου ελεγε οτι λεει συνεχεια ψεματα και κοροιδευει τον κοσμο. Οι τσαβιστας τουλαχιστον πριν τα 2010ς θα λεγανε τα κλασικα οτι για ολα φταινε οι αμερικανοι, ο τσαβες κανει προγραμματα για τη φτωχεια κτλ.
Απο την αλλη μια χωρα με τα μεγαλυτερα αποθεματα πετρελαιου μετα τον Κολπο (και χωρις κανεναν τρομερα μεγαλο πληθυσμο) δεν θα επρεπε να εχε καθολου φτωχεια. Προσωπικα πιστευω απο αναζητησεις και συνομιλιες που εχω κανει με διαφορα ατομα , οτι ο Τσαβες εκμεταλλευτηκε την οικονομικη κριση στη Βενεζουελα των 90ς (ειχαμε εξεγερση το 1989 και αποπειρα πραξικοπηματος του ιδιου του Τσαβες το 1992) και με εναν αριστεριζον φιλο-λαικο προγραμμα κερδισε τις εκλογες του 1998 και απο εκει ξεκινησε η πορεία του. Επομενως ενας λογος που ειχε σαν συνεβαλε στο φαινομενο αυτο ηταν η οχι καλες προηγουμενες κυβερνησεις , η Βενεζουελα ειχε για δεκαετιες ενα δικομματικο συστημα με δυο κομματα να εναλλασονται στην εξουσια για δεκαετιες (το σοσιαλδημοκρατικο AD και το κεντροδεξιο COPEI) σαν να λεμε το ΠΑΣΟΚ και η ΝΔ της Βενεζουελας.

Όποιος θελει να ριξει μια ματια στη προ-chavez κατασταση





Άβαταρ μέλους
Coach Periklis

allstar
Reactions:
Δημοσιεύσεις: 4996
Εγγραφή: Τρί Μάιος 27, 2014 3:03 am
Τοποθεσία: Νέα Φιλαδέλφεια
Αγαπημένη θέση: SG
Αγαπημένος παίκτης: Σπανούλης , Kobe Bryant
Αγαπημένη ομάδα: Olympiacos
Προειδοποιήσεις: 0

Πέμ Ιουν 25, 2026 5:39 am

@Giwrgos_AEK καλά η Βενεζουέλα είναι πολύ ιδιαίτερο case study. Είμαι εναμιση χρόνο εδώ ( θα κάτσω άλλον έναν) και ακόμα τα περισσότερα δεν μου βγάζουν καθόλου νόημα

"ο Ολυμπιακός δεν αγοράζεται, είναι κάτι τεράστιο, είναι μία ιδέα"
Άβαταρ μέλους
Giwrgos_AEK

allstar
Reactions:
Δημοσιεύσεις: 3001
Εγγραφή: Παρ Σεπ 16, 2016 12:16 pm
Αγαπημένη θέση: PF
Αγαπημένη ομάδα: Aek
Προειδοποιήσεις: 0

Πέμ Ιουν 25, 2026 5:44 am

Redoctor_33 έγραψε:
Τετ Απρ 01, 2026 10:24 am
@pericles

Έχεις εικόνα για το πόσο αυτόνομη είναι/θέλει να γίνει λατινική Αμερική από ΗΠΑ/ΕΕ;

Η Ισπανία είναι εκτός ευρωπαϊκού συστήματος ενέργειας και γλυτώνει το πανάκριβο ρεύμα.
Και πρώτη πρώτη διαχωρίστηκε από τις ειρηνευτικές αποστολές του peacemaker.
Το Μεξικό επίσης προσπαθεί να αυτονομηθεί αρκετά και να μειώσει τα θέματα με τη ντόπια μαφία.
Κολομβία κι αυτή πρώτη φορά μη φιλοαμερικανος πρόεδρος.
Βενεζουέλα οκ συνθηκολόγησε με peacemaker.
Σε άλλες χώρες έχουν βγει πιο φιλοαμερικανοι/"δυτικοί" αρχηγοί κράτους πχ Εκουαδόρ, Αργεντινή αλλά μεξικο-κολομβια +/- Βραζιλία είναι πιο κεντρικοί παίχτες για πιθανή αυτονομία από ΗΠΑ ενώ το πείραμα της Αργεντινής βασίζεται σε καθαρή φούσκα/δανεικά
Η Λατινικη Αμερικη παντα ηθελε να ειναι αυτονομη απο τις ΗΠΑ βασικα που κυριαρχουσαν στην Ηπειρο. Υπηρχαν πολλοι λατινοαμερικανοι εθνικιστες και πριν την εμφανιση του Τσαβες και της αριστερης στροφης της Λατινικης αμερικης στις αρχες του αιωνα μας.

- Λαικιστικοι εθνικιστες οπως ο Περον στην Αργεντινη και ο Βαργκας στη Βραζιλια και οι δυο στρατιωτικοι. Ουσιαστικα ηταν και οι 2 δεξιοι αλλα βασιστηκαν στην κρατικοποιηση των μεγαλων εταιρειων. Τα κινηματα τους ανεπτυξαν και αριστερες και δεξιες τασεις (Περονισμος, Βαργκισμος).
- Αρμπενζ στη Γουατεμαλα, εκλεγμενος προεδρος ενος συνασπισμου κομματων κι αυτος στρατιωτικος που εθνικοποιησε αχρησιμοποιητη γη της United Fruit για να τη μοιρασει σε ακτημονες. Ανατραπηκε με πραξικοπημα της CIA το 1954 καθως ο John Foster Dulles Υπεξ των ΗΠΑ τοτε ηταν και στελεχος της United Fruit ενω ο αρχηγος τοτε της CIA Αllen Dulles ηταν ο αδερφος του
- Ζοαο Γκουλαρτ ή "Τζανγκο" στη Βραζιλια 1961-64, εβαλε ταριφες στα κερδη των πολεθνικων ενω αρνηθηκε να διακοψει διπλωματικες σχεσεις με τη Κουβα μετα τη κριση του 1961 (εθνικιστικη εξωτερικη πολιτικη). Εφυγε κι αυτος με πραξικοπημα το 1964
- Στρατιωτικοι ηγετες εκαναν πραξικοπημα αλλα δεν ειχαν σχεση με χουντες τυπου Πινοσετ και χαρακτηριστικαν ως επαναστατες/αριστεροι εθνικιστες
1. Χουαν Βελασκο στο Περου, εθνικοποιησε αμερικανικες εταιρειες χαλκου και στηριξε τον ιθαγενη πληθυσμο του Περου, αποκατεστησε σχεσεις με τη Κουβα και εβαλε το Περου στο κινημα των αδεσμευτων ενω πειραματηστηκε με την αυτοδιαχειριση του Τιτο ως οικονομικη πρακτικη. Ο Κισινγκερ στο βιβλιο τον χαρακτηρισε οτι παρολη την προς αριστερα πολιτικη του ηταν ενα καθεστως σφοδρα αντικομμουνιστικο στο εσωτερικο. Περιπτωση Νασερ δηλ
2. Ομαρ Τοριγιος στον Παναμα γνωστος για τον αγωνα του να επαναφερει τη διωρυγα του Παναμα στον ελεγχο της χωρας του (το καταφερε με τις συμφωνιες Καρτερ-Τοριγιος το 1977), σκοτωθηκε σε υποπτο αεροπορικο ατυχημα το 1980
3. Οβαντο και Τορες στη Βολιβια (μια παραδοσιακα αριστερη χωρα, δεν ειναι τυχαιο οτι ο Μοραλες εκλεγοταν για 16 χρονια ), εδιωξαν τις αμερικανικες στρατιωτικες αποστολες απο τη χωρα τους και εθνικοποιησαν κι αυτοι αμερικανικες εταιρειων ορυκτων, ο δε Τορες εφτιαξε εκαι τη λαικη συνελευση ως συμβουλευτικο σωμα κατι σαν το Σοβιετ της Βολιβιας οπου συμμετειχαν μονο ως μελη εργατες και αγροτες. Ανατραπηκε το 1971

Ακομα και οι Σαντινιστας στην Νικαραγουα και ο Καστρο στη Κουβα ως εθνικιστες ξεκινησαν, στραφηκαν στο ανατολικο μπλοκ λογω του οικονομικου πολεμου που τους εκαναν οι αμερικανοι

Η αριστερα στην Λατινικη Αμερικη ειναι εθνικιστικη, γιαυτο και δεν υπηρξαν ποτε μεγαλα κομμουνιστικα κομματα ή και σοσιαλιστικα ακομα (με μονη εξαιρεση τη Χιλη), αλλα διαφορες περιπτωσεις που ανεπτυξα πιο πανω

Σημερα οι μονες χωρες που εχουν κεντροαριστερη/αριστερη κυβερνηση ειναι η Κολομβια και η Βενεζουελα (κυβερνα ακομα το κομμα του τσαβες), η Βραζιλια του πραγματιστή Λουλα και η Ουρουγουαη ( η πιο ευπορη χωρα της ν,αμερικης) του Γ.0ρσι- Συνασπισμός «Ευρύ Μέτωπο» (Frente Amplio)
Το Μεξικο παραδοσιακα ακολουθουσε στην εξωτερικη πολιτικη εναν δρομο αυτονομο, υπερ του τριτου κοσμου και αντι-αμερικανικο για λογους εσωτερικης καταναλωσης και επειδη οπως ειπε ο Κισινγκερ "δεν αποδεκτηκε ποτε οτι εχασε το 30% των εδαφων του απο τις ΗΠΑ", "παρ'ολα αυτα το Μεξικο εχει πολυ στενες οικονομικες σχεσεις μαζι μας". Το Μεξικο που ποτε δεν διεκοψε διπλωματικες σχεσεις με τη Κουβα ηταν κατι σαν τη Γαλλια της Λ.Αμερικης, εκει εβρισκαν καταφυγιο ολοι οι κυνηγημενοι αριστεροι της ηπείρου

Άβαταρ μέλους
Giwrgos_AEK

allstar
Reactions:
Δημοσιεύσεις: 3001
Εγγραφή: Παρ Σεπ 16, 2016 12:16 pm
Αγαπημένη θέση: PF
Αγαπημένη ομάδα: Aek
Προειδοποιήσεις: 0

Πέμ Ιουν 25, 2026 5:45 am

Coach Periklis έγραψε:
Πέμ Ιουν 25, 2026 5:39 am
@Giwrgos_AEK καλά η Βενεζουέλα είναι πολύ ιδιαίτερο case study. Είμαι εναμιση χρόνο εδώ ( θα κάτσω άλλον έναν) και ακόμα τα περισσότερα δεν μου βγάζουν καθόλου νόημα
επιβεβαιωνεις καποια απο αυτα που ειπα? ως ενα βαθμο εστω. Σιγουρα θα εχεις μιλησει με κοσμο για το παρελθον

Άβαταρ μέλους
Coach Periklis

allstar
Reactions:
Δημοσιεύσεις: 4996
Εγγραφή: Τρί Μάιος 27, 2014 3:03 am
Τοποθεσία: Νέα Φιλαδέλφεια
Αγαπημένη θέση: SG
Αγαπημένος παίκτης: Σπανούλης , Kobe Bryant
Αγαπημένη ομάδα: Olympiacos
Προειδοποιήσεις: 0

Πέμ Ιουν 25, 2026 7:41 am

Giwrgos_AEK έγραψε:
Πέμ Ιουν 25, 2026 5:45 am
Coach Periklis έγραψε:
Πέμ Ιουν 25, 2026 5:39 am
@Giwrgos_AEK καλά η Βενεζουέλα είναι πολύ ιδιαίτερο case study. Είμαι εναμιση χρόνο εδώ ( θα κάτσω άλλον έναν) και ακόμα τα περισσότερα δεν μου βγάζουν καθόλου νόημα
επιβεβαιωνεις καποια απο αυτα που ειπα? ως ενα βαθμο εστω. Σιγουρα θα εχεις μιλησει με κοσμο για το παρελθον
Ναι ναι, απλά σαφώς έχω ακούσει τόσες διαφορετικές απόψεις που επειδή δεν τα έχω ζήσει δεν ξέρω που πέφτει η μπίλια. Λέμε η αλήθεια είναι στη μέση αλλά που ακριβός θα σε γελάσω

είναι αρκετά διχασμένες οι γνώμες

"ο Ολυμπιακός δεν αγοράζεται, είναι κάτι τεράστιο, είναι μία ιδέα"
Άβαταρ μέλους
Giwrgos_AEK

allstar
Reactions:
Δημοσιεύσεις: 3001
Εγγραφή: Παρ Σεπ 16, 2016 12:16 pm
Αγαπημένη θέση: PF
Αγαπημένη ομάδα: Aek
Προειδοποιήσεις: 0

Πέμ Ιουν 25, 2026 9:59 am

@Coach Periklis είσαι για δουλειά εκεί ή σε έστειλε ο Ολυμπιακός για να βρεις ταλέντα? :D

Απάντηση

Επιστροφή στο “Κόσμος, εξελίξεις”